Technorati search

12/13/07

MONOLOG LUKA ANAK SEGERA

Perlukah aku berterima kasih ibu

kerana kesakitanmu melahirkan aku

sedang lahirnya aku tidak pernah

dialunkan azan

sedang tika kecil aku tidak pernah didakap

cium

sedang tika besarku tidak pernah dialu

ketika walang sering menyelubungi.


Benarkah aku yang berdosa

yang lahir kerana kesilapan dahulu

dek rasa gelora muda

tanpa sesal dan lupa dosa pahala

maka, atas nama cinta

terlontarlah aku ke dunia sengsara.


Aku ingin merasai

walau cuma sekali

rasa disayangi dan dicintai

dibelai atas nama cinta

seorang ibu

yang melahirkan aku

ke dunia fana ini.


ARIFF ABADI

Pasir Mas, Kelantan

No comments:

 

Hakcipta Terpelihara 2007| disediakan Oleh Tinta Keris diubahsuai dan direka oleh Keris Putera.
Tiada bahagian yang boleh disalin semula tanpa kebenaran bertulis.